• Forum
  • Galerías
  • Critica | Imagen Fija
  • Arte 3D
  • Cerebros mutantes/mutant brains
  • Coolthreads cool cool
    Adversitment
    + Reply to Thread
    Results 1 to 7 of 7

1. Aztan's Avatar

Mexico

Mexico City

LightWave

Aztan is on a distinguished road

Sep 2005

223

9

April 28, 2010

# 1
      Bueno, no estaba muy seguro de subir esta imagen (y menos después de ver los trabajos tan padres que han subido al foro últimamente), pero "sin dolor y críticas no hay mejoras".
      Esta imagen la hice para el concurso de BMovie de CGsociety, me aventé trabajando en ella como 1 mes (trabajando a ratos) desde el concepto hasta el render final y esta hecha principalmente con Lightwave y photoshop.

En lo personal, hay varios detalles que le arreglaría ( eventualmente ) pero me gustaría que me dieran su opinión para ver que tanto es paranoia mía y que cosas si podrían mejorarse.

I wasn´t sure about posting this image (especially after the cool works that have been posted recently on the forum) but as they say "no pain, no gain"
      I did this image for the CGsociety´s B-Movie challenge. I worked on this for about a month (on & off) from sketch to the final render. Doen priamarily on Lightwave & photoshop.
      Personally, there´s a lot of details I would change, but I would like to listen to your opinions to have some objective PoV.

Si quieren ver más o menos el proceso, este es el link a mi thread del concurso/ If you want to see all the process this is the link to my thread:

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=853594&goto=newpost

Attached Thumbnails:

Click image for larger version

Name:	MBFOS Final.jpg
Views:	81
Size:	122.7 KB
ID:	14905  

2. Onix's Avatar

Mexico

san carlos

Autodesk 3ds Max

Onix is on a distinguished road

May 2003

634

12

April 29, 2010

# 2
      me gusta , se ve divertido, como pelicula de los 50s

creo que el cerebro se veria mejor simplemente dando contraste y diferentes tonos al extraterrestre, quizas algunas venas saltadas y moradas.

jeje

saludos!

3. mrdino's Avatar

Jordan

Amman

Autodesk Maya

mrdino is on a distinguished road

Sep 2002

305

12

April 29, 2010

# 3
      Hola Octavio ,

Man , never feel shy of showing your work , because this way you won't have the chance to improve and be the best ! This is what forums are for , it's to make people support each other in an interactive way , and if you don't post your work you won't get the criticism that will polish your work !

So , never feel shy and also , it's never too late to show your work !

About the image you posted , i think you have an excellent skill in modeling , and general composition and staging, maybe the rendering needs more toning down of the colors to make it look more crisp !

That's all i can tell you about , and am sure you'll come up with something awesome after all this ! So , keep it up and don't make anything drag you down ,

Peace

Signature:

Fadi AbuFarha
      [ My Website | Demo Reel | Short Film ]

4. breton's Avatar

Dominican Republic

Santiago, Dominican Republic

Autodesk Maya

breton is on a distinguished road

Jan 2004

1,239

12

May 4, 2010

# 4
      Hasta que lo subiste!

Siempre me gustó la idea de tu poster, y sigo opinando igual ejej sobre el cerebro, que más bien parece helado de pistaccio :P

pero también pienso que la idea estuvo bastante bien desarrollada, muy cincuentero todo ^_^

5. May 4, 2010

# 5
      Perdón por no haber contestado antes...

Onix: que bueno que te haya gustado. Espero que los jueces opinen igual y la verdad es que en sí el concurso fue muy divertido, el tema de películas B se prestaba para echar relajo muy padre.
      Me gusta mucho la idea de las venas en cuanto tenga tiempo probaré la idea.

Mr. Dino:Thanks for the support man Breton suggested something similar to me about the colorsso I guess I can´t argue with you both. I´ll give it try along with Onix´s idea of the veins to see if I can come up with something cool.

Breton:ya se que había dicho que lo iba a subir antes, pero más vale tarde que nunca, no? Y debo decir, que el estilo kitsch a que se prestaba el concurso, bien permitiría que un helado de pistache del espacio exterior conquistara el mundo!!! (ya en serio, prometo que en cuanto entienda bien como se exportan los mapas de textura desde el Zbrush, haré un cerebro mutante como se debe)

6. May 4, 2010

# 6
      Hey Octavio ,

Am glad that you'll do something about it , am sure you'll come up with a very nice image at the ending , if you do anything , please post it and we can help you enhance it and we'll give you feedback on it and support ! I wish you all the best in this competition !

Ciao ,

Signature:

Fadi AbuFarha
      [ My Website | Demo Reel | Short Film ]

7. Hybrido's Avatar

Mexico

México, D.F.

Autodesk 3ds Max

Hybrido is on a distinguished road

Oct 2009

133

5

May 4, 2010

# 7
      Sin duda parece poster retro, pero me agrada como quedo la presentación final. Buen trabajo Aztan.

Signature:

Freelance CG Artist

www.hybridostudio3d.com